Service og rådgivning

Hvorfor overhovedet udleje dit sommerhus gennem et udlejningsbureau? Hvilke fordele er der i, at vælge Feriepartner Sverige som samarbejdspartner? I de nedenstående punkter, kan du få et hurtigt overblik og blive klogere på, hvad vi som udlejningsfirma kan tilbyde.

Bookinger fra gæster

Når en gæst booker dit svenske sommerhus, får du med det samme besked via SMS eller mail, om i hvilket tidsrum dit sommerhus er blevet booket. Du bestemmer selv, hvordan du ønsker at modtage besked. Før dit sommerhus bliver frigivet og er muligt at booke, har du lavet en aftale med os, om hvilke uger du selv vil bruge. Derfor kan gæster ikke booke perioder, som du allerede selv har valgt at spærre til eget brug. 

Depositum

Vi opfordre alle husejere til at forlange et depositum af gæsterne, når de lejer jeres sommerhus. Det gør vi både, hvis rengøringen ikke er blevet foretaget ordentligt af gæsterne, eller hvis der skulle gå noget i stykker, som gæsten skal betale for.

- Derfor kan det være vigtigt, at kunne sende en tilsyns repræsentant ud, for at checke om alt i sommerhuset er som det skal være efter gæsternes afrejse.

Eget brug af sommerhuset

Du bestemmer selv, hvor meget du vil udleje dit sommerhus hos os og vi skræddersyer en individuel lejeaftale til dig, så dine ønsker bliver hørt. Hos Feriepartner Sverige er vi helt indforstået med, at det er dit sommerhus. Derfor skal du selv kunne benytte det og have glæde af det - også selvom du udlejer det gennem et bureau. 

Her finder gæsterne dit sommerhus

For at nå ud til vores store kundegruppe, findes vores Feriepartner hjemmeside på dansk, svensk, norsk, tysk, engelsk og hollandsk. Vi har en dedikeret markedsføring i trykte og elektroniske medier, med fokus på, at Feriepartner optræder i alle relevante søgninger på nettet, der vedrører sommerhusudlejning.

Husejer-login
Som husejer hos Feriepartner får du dit helt eget husejer-login, som du kan tilgå 24 timer i døgnet. Inde på dit private husejer-login, kan du nemt og hurtigt få et overblik over:

  • antal bookede uger
  • kommende lejeindtægter
  • gæstevurderinger
  • formidlingsaftalen m.m. 

 

Her har du også mulighed for at spærre perioder til din egen ferie i sommerhuset når som helst. Hvis du har spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.

Husnøgle

Der findes flere forskellige måder, hvorpå gæsten kan få fat i husnøglen.

Så snart gæsten har betalt den fulde leje, sender vi en rejsebeskrivelse med info om nøgleoverdragelsen. Du kan vælge enten, at sætte en nøgleboks op med en kodelås, at overdrage nøglen personligt (eller at lade naboen overdrage den), eller lægge nøglen et “hemmeligt sted” - bag en lampe, på en krog i et skur eller lignende.

Private ejendele

Du kan selvfølgelig opbevare dine private ejendele i huset. Hvis det er noget gæsten ikke skal røre ved, kan du låse det inde i et rum eller et skur, når der er gæster som lejer dit sommerhus. Det skal dog være tydeligt markeret, at rummet er privat.

Rejsebeskrivelse

Alle vores gæster får tilsendt en rejsebeskrivelse. Både med rutevejledning, informationer om nøgleoverdragelse og tips til Sverige. Gæsten kan altså ikke få fat i informationen om hvor nøglen er, før de har betalt den fulde leje og får rejsebeskrivelsen tilsendt fra os.

Skader og forsikring

Du skal være tryg ved at leje dit sommerhus ud. Med vores Tryghed+ forsikring hos Gjensidige og Gouda rejseforsikring, er du godt klædt på til en travl udlejningssæson - læs mere herom under punktet “Din Tryghed” i menuen til venstre.

Har du brug for hjælp?

Luk