Tryghed Inklusiv – sådan er du dækket af vores rejse- og afbestillingsforsikring

Kære gæst,

Vi befinder os for øjeblikket i en ny og uvant situation. De danske myndigheder har iværksat en række foranstaltninger, der har til formål at mindske hastigheden i spredningen af coronavirus COVID-19 i Danmark, og vi har alle måttet indrette os herefter.

Her hos Feriepartner følger vi situationens udvikling i tæt samarbejde med vores forsikringspartner, Gouda, så vi løbende kan opdatere nuværende og kommende sommerhusgæster.

I mellemtiden er det vigtigt for os at understrege, at Danmark stadig er et godt og trygt sted at holde sommerhusferie, og at vi fortsat står klar til at byde jer velkommen i alle vores sommerhuse landet over.

For særligt i disse coronatider er sommerhusferie en tryg og sikker måde at holde ferie på. I kører selv på ferie, I skal ikke nødvendigvis bevæge jer ud blandt mange mennesker, og I er ikke afhængige af at skulle ud og finde åbne restauranter og attraktioner.

Vi har stor forståelse for, at der presser sig mange spørgsmål på i forbindelse med COVID-19, sommerhusferie og forsikring. Derfor har vi samlet en række spørgsmål og svar længere nede på denne side i håbet om at hjælpe jer bedst muligt.

Vi opfordrer desuden til, at du holder dig orienteret følgende steder:

 

Spørgsmål og svar:

Er det sikkert at tage på sommerhusferie i Danmark?

Hos Feriepartner overlader vi disse vurderinger til myndighederne. Vi opfordrer dig til at gøre dig bekendt med myndighedernes anbefalinger og tage de nødvendige forholdsregler.

Læs mere hos Sundhedsstyrelsen

Kan jeg afbestille eller ændre min sommerhusferie?

De gældende betingelser vedrørende afbestilling og ændring af bookinger er også gældende på nuværende tidspunkt.

Se §7 i Feriepartners lejebetingelser

Se pkt. 1 i Goudas forsikringsbetingelser

Hvad sker der, hvis jeg bliver syg umiddelbart før eller under mit ophold?

Du er dækket på samme måde som ved almindelig sygdom før og under dit ophold. De almene afbestillingsbetingelser er også gældende i den aktuelle situation.

Se pkt. 1 i Goudas forsikringsbetingelser

Hvad gør jeg, hvis jeg kommer i COVID-19 karantæne umiddelbart før mit ophold?

I det tilfælde, at du er sat i karantæne og er syg - og kan påvise dette med en lægeerklæring - og dermed ikke kan tilgå sommerhuset i lejeperioden, yder vi erstatning. 

Læs mere i Goudas beredskabsmeddelser

Se pkt. 1 i Goudas forsikringsbetingelser

Hvad hvis der kommer lovændringer, der forhindrer mig i at nå frem til mit lejede sommerhus?

I tilfælde af at situationen fortsat udvikler sig, og de danske myndigheder er nødsaget til at iværksætte yderligere foranstaltninger for at begrænse spredningen af COVID-19, kan det betyde, at du grundet force majeure ikke kan nå frem til dit bookede sommerhus (fx i tilfælde af rejseforbud).

I det tilfælde får alle vores kunder mulighed for at udsætte det bookede sommerhusophold, indtil situationen igen er normaliseret. Der er dermed fri og gratis ombooking (til det samme eller et nyt hus) inden for samme område i 2020 og 2021.

Du får ikke de penge, du allerede har indbetalt, tilbage, men dem kan du altså bruge til en ny reservation hos det samme Feriepartner-bureau.

Dette gælder kun for bookinger, der ikke kan gennemføres grundet force majeure.

Jeg bliver snart opkrævet 2. rate af mit lejebeløb. Skal jeg betale denne?

Som det ser ud i dag, er din booking ikke berørt af den aktuelle situation, og du kan uden problemer tage på sommerhusferie.

For nu gælder derfor de helt almindelige lejebetingelser. Ifølge disse skal du betale 2. rate af dit lejebeløb, hvis du ønsker at tiltræde lejebeløbet.

Betaler du ikke 2. rate, bliver vi desværre nødt til at annullere dit lejemål.

Se §4 i Feriepartners lejebetingelser

 

Feriepartners retningslinjer for forebyggelse af smittespredning af COVID-19:

Luk